Zapytanie ofertowe
Łęka Opatowska, dnia 14.12.2021r.
GOPS.26.1.2021
ZAPYTANIE OFERTOWE - OGŁOSZENIE
Wójt Gminy Łęka Opatowska zaprasza do składania ofert na wykonanie zamówienia pn.:
PRZYGOTOWANIE I DOSTARCZENIE POSIŁKÓW (USŁUGA CATERINGOWA)
DLA UCZESTNIKÓW CENTRUM OPIEKUŃCZO MIESZKALNEGO
W OPATOWIE
W OKRESIE 03.01.2022 R. DO 31.03.2021R
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
Usługa obejmuje przygotowanie i dostarczenie gotowych gorących posiłków (dwudaniowych obiadów) dla dorosłych uczestników Centrum Opiekuńczo Mieszkalnego w Opatowie.
Termin wykonania: 03.01.2022r. – 31.03.2022r. –siedem dni w tygodniu, od poniedziałku do niedzieli, z włączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach 13.00 – 13.30.
Szczegóły zamówienia:
Przygotowanie i dostawa:
- 15 sztuk dwudaniowych obiadów dziennie – realizacja zamówienia przez pięć dni w tygodniu (pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku) z wyjątkiem przerw świątecznych i urlopowych, jak również innych dni wolnych od zajęć wskazanych przez Zamawiającego;
- 6 sztuk dwudaniowych obiadów dziennie – realizacja zamówienia przez siedem dni w tygodniu (siedem dni w tygodniu od poniedziałku do niedzieli), łącznie ze świętami;
Maksymalna ilość posiłków może wynieść więc 21 sztuk (w dni robocze) lub 6 sztuk (w weekendy i święta). Ilość ta została określona szacunkowo i może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. O liczbie posiłków Wykonawca będzie informowany przez Zamawiającego telefonicznie w dniu wykonania usługi, czyli tego samego dnia do godz. 9.00.
Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do zapłaty wyłącznie za faktycznie dostarczone posiłki.
Posiłki Wykonawca dostarczy do siedziby Centrum Opiekuńczo Mieszkalnego w Opatowie ul. Kępińska 8a, w opakowaniu termoizolacyjnym, gwarantującym utrzymanie odpowiedniej temperatury i jakości przewożonych potraw.
Godzina dostarczenia posiłków: od 13.00 do godz. 13.30.
Posiłki powinny być dostarczone w opakowaniach, na które Wykonawca posiada odpowiednie atesty i certyfikaty.
Wykonawca będzie dostarczał posiłki własnym transportem w sposób zgodny z przepisami sanitarnymi właściwymi ze względu na rodzaj prowadzonej działalności.
Warunki, dotyczące jakości przygotowywanych posiłków:
Posiłki obejmują każdego dnia pierwsze danie (zupa) oraz drugie danie.
- pierwsze danie - zupa z wkładką mięsną (mięso wołowe, wieprzowe, drobiowe – 80 g, produkty zbożowe lub ziemniaki i porcja warzyw – gramatura dostosowana do rodzaju zupy)
- drugie danie – składa się z ziemniaków lub zamiennie: kaszy, ryżu, klusek, makaronu oraz mięsa lub ryby i dodatków – surówki bądź warzywa gotowane albo dania jarskiego np. naleśniki z dodatkami, pierogi, kluski z sosem itd.
Dwa razy w tygodniu zamiennikami dań mięsnych mogą być dania bezmięsne.
Posiłki powinny być różnorodne, niepowtarzalne w ciągu kolejnych 10 dni. Posiłki muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego. Muszą być wykonane ze świeżych artykułów spożywczych spełniających normy jakości produktów spożywczych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi w tym zakresie i posiadać aktualne terminy ważności.
Wartość odżywcza i energetyczna musi być zgodna z określonymi normami wytycznymi Instytutu Żywności i Żywienia i uwzględniać rację pokarmową dla osób dorosłych.
Gramatura posiłku po obróbce termicznej:
- ziemniaki, kasza, ryż, kluski, makaron nie mniej niż 200g,
- mięso, ryba nie mniej niż 120g,
- surówka, warzywa, sałatki nie mniej niż 150g,
- naleśniki, pierogi, kluski nie mniej niż 400g,
- zupa nie mniej niż 500ml.
W trakcie wykonywania usługi Zamawiający zastrzega możliwość każdorazowego
sprawdzania jakości i ilości dostarczonych posiłków. W przypadku stwierdzenia, że posiłek nie spełnia parametrów określonych w zamówieniu Zamawiający kosztami badania obciąży Wykonawcę.
Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania próbek pokarmowych dla potrzeb
badań żywności ze wszystkich wykonanych i dostarczonych posiłków każdego dnia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Wykonawca zobowiązany jest usunąć na własny koszt z terenu Centrum Opiekuńczo Mieszkalnego w Opatowie wszelkie odpady pokonsumpcyjne.
Wykonawca zobowiązany jest do zachowania diet pokarmowych w zależności od indywidualnych potrzeb domowników, zgodnie z informacją otrzymaną od Zamawiającego (np. posiłki z zaleceniami diety bezmlecznej, bezglutenowej, wegetariańskiej, cukrzycowej, uwzględnienie indywidualnych potrzeb alergików).
Podana w ofercie cena za dostarczenie 1 posiłku musi zawierać wszystkie koszty
związane z jego przygotowaniem oraz dostarczeniem do Zamawiającego, w tym także
koszty transportu oraz opakowań.
Przez cały okres trwania umowy obowiązuje stała stawka brutto za 1 posiłek (zgodnie ze złożoną ofertą).
TERMIN SKŁADANIA OFERT:
do 22.12.2021 r. do godz. 1000
MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:
Oferta powinna być złożona pocztą, kurierem lub osobiście na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęce Opatowskiej przy ul. Akacjowej 4, 63-645 Łęka Opatowska w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta na Przygotowanie i dostarczenie posiłków (usługa cateringowa) dla uczestników Centrum Opiekuńczo Mieszkalnego w Opatowie w okresie 03.01.2022 r. do 31.03.2021r.”
FORMA SKŁADANIA OFERT:
Wykonawcy składają oferty w formie pisemnej na Załączniku nr 1 do ogłoszenia oraz z zachowaniem wyznaczonego terminu.
TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
Realizacja zamówienia odbywać się będzie od 03.01.2022r. – 31.03.2022r. –siedem dni w tygodniu, od poniedziałku do niedzieli, z włączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach 13.00 – 13.30.
WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
1. Powiadomienie Wykonawcy o ilości posiłków do przygotowania na dany dzień będzie
dokonywane telefonicznie w dniu wykonania usługi, czyli tego samego dnia do godz. 9.00.
2. Wykonawca odpowiada za przygotowanie, transport oraz dostarczenie na miejsce dostawy przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia.
3. Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich, za szkody powstałe w związku
z realizacją umowy, w szczególności spowodowane zatruciem pokarmowym.
4. Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną i materialną wobec organów kontroli w zakresie wykonywanej usługi.
5. Zamawiający ma prawo do dokonania kontroli dotyczącej realizacji zamówienia. Nadzór nad jakością, ilością i przestrzeganiem obowiązujących norm odnośnie dostarczanych posiłków sprawować będzie wyznaczony przez Zamawiającego pracownik.
7. Rozliczenia finansowe z Wykonawcą będą odbywać się w okresach miesięcznych.
8.Wykonawca dostarczy fakturę zawierającą ilość przygotowanych w danym miesiącu
posiłków (ilość będzie każdego dnia sprawdzana przy ich dostawie) pomnożoną przez cenę jednego gorącego posiłku wynikającą z przedłożonej oferty. Całkowita wartość zamówienia będzie równa iloczynowi ilości dostarczonych gorących posiłków razy cenę jednostkową za gorący posiłek
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający następujące warunki:
a) przedstawią aktualny odpis właściwego rejestru lub aktualny wydruk z Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
b) przedstawią kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru NIP
c) posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym
i personelem zdolnym do wykonania zamówienia (oświadczenie zawarte w formularzu ofertowym).
d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (oświadczenie zawarte w formularzu ofertowym).
INNE ISTOTNE POSTANOWIENIA:
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wyboru oferty bez podania przyczyny.
Termin związania z ofertą – 30 dni od dnia złożenia oferty.
KRYTERIA WYBORU OFERTY I WYBÓR OFERTY:
1.Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium:
Cena brutto 1 posiłku - 100 %
Cena obliczana będzie wg wzoru:
Najniższa cena oferowana brutto za jeden posiłek
Cena = --------------------------------------------------- x 100%
Cena badanej oferty brutto za 1 posiłek
2. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która uzyska największą ilość punktów.
3. W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
4. Cena oferty winna być wyrażona w PLN, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
5. Oferta winna uwzględniać cenę bez podatku VAT i z podatkiem VAT.
6. Cena podana przez Wykonawcę jest obowiązująca przez okres ważności umowy
i nie podlega waloryzacji w okresie jej trwania.
7. W przypadku złożenia kilku ofert o takiej samej liczbie punktów, o wyborze oferty decydować będzie Zamawiający po przeprowadzeniu rozmów z wykonawcami.
8. Zamawiający powiadomi wykonawców o wyniku postępowania na stronie internetowej: gops.leka-opatowska.pL
9. W zawiadomieniu wysyłanym do Wykonawcy, którego oferta została wybrana Zamawiający określi termin i miejsce zawarcia umowy.
10. Wybór oferty nastąpi zgodnie z regulaminem udzielenia przez jednostki organizacyjne Gminy Łęka Opatowska zamówień o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwoty 130000,00 złotych, stanowiącego załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 71/2020 Wójta Gminy Łęka Opatowska z dnia 30 grudnia 2020r.
Klauzula informacyjna z art. 13. RODO do zastosowania w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego:
Treść wypełnienia obowiązku informacyjnego dla uczestników postępowań o zamówienia publiczne
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęce Opatowskiej z siedzibą ul. Akacjowa 4, 63-645 Łęka Opatowska.
- W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, w następujący sposób - listownie na adres: GOPS w Łęce Opatowskiej, ul. Akacjowa 4, 63-645 Łęka Opatowska lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem inspektor@myiod.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. świadczenie usług przygotowywania, dostarczania i wydawania posiłków w miejscu wskazanym przez zamawiającego GOPS w Łęce Opatowskiej w 2022 r., prowadzonego w trybie zapytania ofertowego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
- Podstawa prawną ich przetwarzania jest Pani/Pana zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa w postepowaniu oraz następujące przepisy prawa:
- ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
- rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
- ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- Pani/Pana dane osobowe w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane przez okres oznaczony kategorią archiwalną wskazaną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Dla dokumentów wytworzonych w ramach zamówień publicznych jest to okres 5 lat. Natomiast umowy cywilno-prawne wraz z dokumentacją dotyczącą ich realizacji, niezależnie od trybu w jakim zostały zawarte, przechowywane są przez okres 10 lat. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty zakończenia sprawy. Po upływie okresu przechowywania dokumentacja niearchiwalna podlega, po uzyskaniu zgody dyrektora właściwego archiwum państwowego, brakowaniu.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych
- Posiada Pan/Pani:
- prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
- prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
Nie przysługuje Pani/Panu:
- w prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych,
- prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- W związku z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych, a w szczególności na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
- W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
Osoba uprawniona do kontaktu z Wykonawcami:
Pani Lucyna Kasprzak – tel. 627814537
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych - klauzula informacyjna
/-/ Kierownik GOPS
Lucyna Kasprzak
Załączniki do ogłoszenia:
Zał. 1 Formularz ofertowy.pdf (45,83KB)
Zał. 2 Projekt umowy.pdf (92,93KB)
Zapytanie ofertowe - skan.pdf (2,11MB)
Zapytanie ofertowe PDF.pdf (91,23KB)